Brief van Lodewijk Asscher

18 november 2018

Beste kiezer,

Voor u ligt het PvdA verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 november. Deze verkiezing bezegelt het fuseren van Haarlemmerliede en Spaarnwoude en Haarlemmermeer, en dit biedt kansen. De nieuwe gemeente Haarlemmermeer kan een sterke PvdA goed gebruiken. Nijpende personeelstekorten in de zorg tasten de kwaliteit van de zorg aan. Betaalbare woningen voor onder meer starters zijn schaars. Dit is maar een greep uit de kwesties waarvoor de PvdA zich zal inzetten. Dit verkiezingsprogramma schetst een uitstekend plan om de gemeente Haarlemmermeer een nóg fijnere woonplek te maken.

Met Mieke Booij-van Eck als lijsttrekker zet de PvdA in uw gemeente zich in voor het verzekeren van betaalbare huizen, goede zorg in de buurt en gelijke kansen voor kinderen. Ik ken Mieke als bevlogen en ervaren sociaaldemocraat. Zij gelooft in gelijke kansen voor iedereen en zet zich hier elke dag voor in. Ik heb er het volste vertrouwen in dat onze kandidaten er alles aan zullen doen om uw gemeente zo mooi mogelijk te maken.

Naast de PvdA kandidaten laten ook alle vrijwilligers die ons steunen voor, tijdens en na de campagne zien waar PvdA’ers voor staan. Werken aan een betere en eerlijkere samenleving, en zorgen dat iedereen zijn dromen kan najagen. Zo doen we dat. Allen hartelijk dank voor jullie inzet!

Ik nodig u uit dit verkiezingsprogramma te lezen en hopelijk zien we elkaar op 21 november.

Lodewijk Asscher