vrijliggende fietsverbinding ter hoogte van Wickevoort

14 februari 2019

Op 6 februari j.l. heeft de Raad van State uitspraak gedaan mbt bestemmingsplan Cruquius Wickevoort. Daarin zijn alle bezwaren afgewezen.

In het artikel van het Haarlems Dagblad van 7 februari wordt geschreven dat op de vraag van de bewoners mbt de aanleg van een vrij liggend fietspad langs de Spieringweg, er volgens de gemeente hiervoor geen ruimte is.

Op 22 maart 2018 heeft de gemeenteraad van de Haarlemmermeer een motie aangenomen. Daarin heeft zij u de opdracht gegeven ivm de verkeersveiligheid van het langzame verkeer, een onderzoek te doen naar de mogelijkheid van een adequate en veilige bij voorkeur vrijliggende fietsverbinding tussen Landgoed Wickevoort en Vijfhuizen. Tevens heeft zij u hierbij gevraagd binnen het jaar een voorstel te doen.

Ook in het raadsoverzicht lopende zaken staat deze opdracht vermeld.

Dit brengt de fractie van de PvdA tot de volgende vragen die zij aan het college hebben gesteld:

1. Is er inmiddels mbt het bestemmingsplan Cruquius Wickevoort een verkeerskundig onderzoek uitgevoerd mbt een veilige en adequate fietsverbinding zoals is afgesproken?
  2. Klopt de opmerking in het HD dat er volgens u geen ruimte is voor een vrijliggend fietsverbinding?
  3. Zo ja, wanneer gaat u de raad informeren en kan zij een bespreking verwachten mbt dit onderzoek?
  4. Zo niet, wanneer kan de raad dan wel het onderzoek verwachten?

als de antwoorden van het college komen, zullen we deze ook publiceren