14 februari 2016

Aandacht voor het (vrijwilligers)werk in de zorg

PvdA deelt Valentijnsrozen uit

De PvdA Haarlemmermeer heeft op Valentijnsdag bossen rode rozen uitgedeeld aan zorgpersoneel en vrijwilligers om ze op deze manier te bedanken voor hun zorg in de zorg.

De PvdA Haarlemmermeer deelde op de dag voor Valentijnsdag de rozen uit aan een vertegenwoordiger van personeel en vrijwilligers van de verschillende verpleeg- en verzorgingstehuizen met het verzoek  deze volle bos rode rozen op een zichtbare plek voor een ieder neer te zetten. De PvdA heeft grote waardering voor al die mensen die dag in dag uit zorg verlenen aan patiënten en bewoners  zoals de beroepskrachten en zeker niet te vergeten de vele vrijwilligers die hierbij actief zijn. Daarom is er ook een bos rozen afgeleverd bij Hospice Bardo en  het Dienstencentrum ’t Rietland te Badhoevedorp. De waardering is uitgedrukt in rozen omdat deze goed passen bij een dag als Valentijnsdag maar ook omdat de rode Valentijnsroos is immers ook het logo van PvdA.

Overal waar de PvdA’ers aankwamen met de bos rozen en de achterliggende gedachte, werden zij blij verrast onthaald. Deze actie werd zeer gewaardeerd.

In tientallen plaatsen – van Hoogeveen tot Spijkenisse ­– zijn PvdA’ers de straat opgegaan om dit attente gebaar te maken. Behalve het uitdelen bij het station, op de markt of in het winkelcentrum, bezorgden PvdA’ers in sommige dorpen en steden ook de rozen met een persoonlijke boodschap aan huis.

De rode roos staat symbool voor de liefde, maar is ook een internationaal symbool van sociaal-democratische partijen, waaronder de Partij van de Arbeid. Dat de PvdA de rode rozen op deze bijzondere dag uitdeelt, is daarom erg toepasselijk.