Actie tegen de Toolenburgerweg

16 oktober 2023

GroenLinks en de PvdA organiseren woensdag een protestactie tegen de nieuw aan te leggen Toolenburgerweg. Ondanks de meer dan 700 zienswijzen die zijn ingediend tegen het plan, weigert wethouder Ruigrok het onderzoek naar deze weg te stoppen. GroenLinks en de PvdA hopen door de actie de andere partijen over de streep te trekken en tegen de weg te stemmen. Ze roepen de inwoners van Haarlemmermeer dan ook op om massaal naar de actie te komen.

Birgitta Kamsteeg, PvdA-fractielid, is duidelijk: “Deze weg past daar niet. Het is een rustig gebied, waar het fijn wonen is. Daar leg je niet ineens een drukke weg doorheen. Ik vind het onbegrijpelijk dat het College vasthoudt aan dit plan, en daar ook nog in gesteund wordt door verschillende partijen in de gemeenteraad.”

Peter Boerman, fractievoorzitter van GroenLinks, sluit zicht daarbij aan. “Bewoners van Toolenburg en Tudorpark en iedereen die graag naar de Toolenburgerplas gaat, zal last krijgen van deze weg. De weg zal de leefbaarheid van de wijken aantasten. Er zijn genoeg meer duurzame alternatieven om Hoofddorp mobiel te houden. Deze weg moet worden weggestemd!”

De actie wordt woensdag om half zes gehouden op de plek waar de Toolenburgerweg langs appartementen en door het groen aangelegd zou moeten worden, op het punt waar de weg Ridderbrugpark een fietspad wordt.

“Onbegrijpelijk dat het College vasthoudt
aan dit plan” – Birgitta Kamsteeg