Mieke Booij lijsttrekker PvdA voor gemeenteraadsverkiezingen

28 juni 2018

De leden van de PvdA van de afdeling Haarlemmermeer hebben Mieke Booij tot lijsttrekker gekozen

van de verkiezingen voor de gemeenteraad op 21 november a.s.

Mieke Booij – van Eck vertegenwoordigt al ruim twaalf jaar met enthousiasme de belangen van de bewoners van onze gemeente als raadslid. Dit doet Mieke namens de Partij van de Arbeid omdat ze zich thuis voelt bij de sociaal democratische waarden waar de PvdA voor staat. Ze gelooft in een wereld waar iedereen er toe doet, gelijke kansen heeft en waar er, als het even tegenzit, goed voor je gezorgd wordt. Daar maakt zij zich al jaren hard voor.

Naast de meer zakelijke dossiers als economische zaken en ruimtelijke ontwikkeling heeft Mieke zich altijd bezig gehouden met wonen, een belangrijk verkiezingsthema. Voor haar is het belangrijk dat er voor elke portemonnee voldoende beschikbare en betaalbare woningen moeten zijn. Ook zet Mieke zich in voor bewonersparticipatie. Niet alleen door te luisteren maar ook door wat te doen met wat de bewoners willen. Om samen er voor te zorgen dat we met elkaar prettig wonen in de wijken en dorpen van onze gemeente.

Mieke is de laatste twee periodes door haar collega raadsleden verkozen tot vice-voorzitter van de gemeenteraad. In die rol vervangt ze de burgemeester als voorzitter van diezelfde raad.

De reactie van Mieke op haar verkiezing tot lijsttrekker: “Ik ben bijzonder vereerd door het vertrouwen dat de leden van de afdeling in mij hebben uitgesproken. Ik ga er alles aan doen om met een enthousiaste groep mensen zo veel mogelijk inwoners van de Haarlemmermeer te overtuigen op 21 november een stem uit te brengen op de PvdA”.

Mieke woont sinds 1985 in Haarlemmermeer, ze is getrouwd en moeder van 2 kinderen.