29 oktober 2022

Politiek café

Politiek café groot succes!

Het eerste politiek café tijdens de najaarborrel van de PvdA was een groot succes. Meer dan 25 leden van de PvdA en GL kwamen vorige maand naar de Nieuwe Silo in Hoofddorp om samen te praten over politiek.
Emeritus hoogleraar Duco Hellema kwam vertellen over het boek dat hij samen met journalist en tekstschrijver Margriet van Lith heeft geschreven. De aanwezigen vertelde dat de overheid iets is van ons samen en dat we dat kwijt raken omdat mensen het samenleven zijn verleerd in deze neoliberale tijd. We zijn onze ziel kwijt geraakt en moeten weer moderniseren!

In het eerste politieke café hebben we geleerd over de recente geschiedenis van de PvdA en de ontwikkelingen en beslissingen in de paarse kabinetten die hebben geleid tot de maatschappij waar we nu in staan. We hebben verschillende onderwerpen benoemd die we verder willen bespreken, samen met onze vrienden van GroenLinks en geïnteresseerden in Haarlemmermeer. Voorbeelden hiervan zijn; regulering van de markteconomie, wat zijn publieke en semipublieke diensten, het basisloon, verbetering van het onderwijs, het klimaat en nog veel meer.

Daarom komt er binnenkort een tweede politiek café, in samenwerking met Groen Links Haarlemmermeer. De bijeenkomst is opnieuw in de Nieuwe Silo in Hoofddorp en deze keer op zaterdag 10 december 2022. Iedereen is welkom van 14.00 uur tot het eind van de middag.