PvdA kandidaat kamerlid Marieke van Duijn bezoekt Hoofddorp tijdens 1000 km lange fietstocht

7 maart 2021

Om in tijden van Corona toch de regio in te kunnen om de mensen te ontmoeten, is de nr. 38 op de lijst van de PvdA op de fiets gesprongen en elke provincie doorgefietst. Van Duijn gaat langs bij vrijwilligersinitiatieven en mensen die zich inzetten voor een duurzame, gezonde en sociale leefomgeving en wil graag de verhalen uit de streek horen.

Op zaterdag 06 maart bezocht Marieke in het kader van deze groene tour Hoofddorp en liet zich bijpraten over de ontwikkelingen zoals milieu en klimaat. De Groene 1000 – een tocht van twaalf dagen door heel Nederland – wordt georganiseerd om aandacht te vragen voor mooie duurzame initiatieven en vrijwilligers. Op de fiets gaat van Duijn langs om coronaproof de verbinding op te zoeken, en waar nodig nog een handje te helpen. Ze vraagt ook de mensen een videoboodschap in te spreken zodat ze die kan doorgeven aan de volgende, wat voor een leuk verbindend effect zorgt.

Groen in de openbare buitenruimte

Op het van Stamplein in Hoofddorp werd Marieke warm ontvangen. Hier sprak zij met actieve PvdA’ers en fractieassistent Bert den Elzen over de recente motie om te laten onderzoeken hoe je in bestemmingsplannen een minimale groen-eis kan borgen. Hierbij deelde de PvdA zakjes met rozenzaad uit in het kader van ‘tegel er uit, zaadjes er in’. Een mooie actie om een start te maken met meer vergroening.

Van Duijn: “Het is bij elk initiatief weer geweldig om te zien dat zoveel mensen hun steentje bijdragen aan een gezonde, duurzame en sociale leefomgeving in hun buurt. Ook het optimisme waarmee dit gebeurt, ondanks deze moeilijke tijd is mooi. Belangrijk dat overheden waar nodig dit ondersteunen, zodat het kan blijven bestaan!”

Ook dit initiatief draagt bij aan een samenleving waarin we elkaar helpen en tegemoetkomen, en de duurzame gedachte die onze samenleving eerlijk en leefbaar houd voor toekomstige generaties – kernwaarden van de PvdA.