6 juni 2015

thema avond: Zorg voor de zorg !

Zijn we klaar voor de Wmo 2016?

De gemeente heeft er per 1 januari 2015 een groot aantal taken van het Rijk er bij gekregen in wat genoemd wordt “het Sociaal Domein”. Het gaat om voorzieningen en uitkeringen voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt, zoals werklozen, mensen in de voormalige sociale werkvoorziening en jongeren die moeilijk te bemiddelen zijn. Ook de zorg voor jeugd en jongeren is overgeheveld. Of dat niet genoeg is geldt dat ook voor voorzieningen voor ouderen en mensen met een beperking.

Nu de nieuwe situatie een half jaar van kracht is organiseert de PvdA Haarlemmermeer voor alle betrokken of belangstellende bewoners een avond om ervaringen te delen met vertegenwoordigers van instellingen en belangenbehartigers. In aanwezigheid van wethouder Tom Horn en de PvdA fractie trekken zij samen met u lessen uit de stand van zaken.

Wij nodigen iedereen van harte uit om mee te denken over de toekomst rond de Zorg in de Haarlemmermeer.

Datum:          15 juni 2015

Waar:            Wijkcentrum ’t Kattegat, Skagerrak 38, 2133 DX Hoofddorp

Aanvang:       20:00 uur (inloop 19:30 uur)

Einde:            22:00 uur

Het accent van de avond ligt op de volgende gemeentelijke taken van de Wet maatschappelijk ondersteuning (Wmo):

We nodigen u graag uit om mee te denken op deze avond en vragen en aandachtspunten voor te leggen aan de Wethouder en aanwezige zorgverleners Ook de fractie van de PvdA luistert mee om lessen te trekken voor de toekomst.

Is ’t Kattegat voor u zelfstandig niet goed bereikbaar dan zoeken wij graag met u een oplossing. Ook dan kunt u ons dit laten weten via [email protected]