Verkiezingen; de uitslag en het vervolg

30 maart 2022

De gemeenteraadsverkiezingen zitten er weer op.

In onze gemeente heeft de PvdA zich kunnen handhaven op drie zetels. Daar zijn we blij mee.

Dit betekent dat Fouad Sidali en Rashana Hussain op 30 maart jl. geïnstalleerd zijn als raadslid. Ons derde raadslid is Kim Denie die met voorkeurstemmen is gekozen. Een geweldige prestatie van onze jongste kandidaat op de lijst.

Er is de afgelopen veel maanden veel werk verzet door het bestuur, de fractie en door de leden. Niet alleen aan de formele voorbereiding van de verkiezingen door Jacques Hendriks, onze secretaris, maar ook door veel anderen. Denk aan de leden van de kandidaatstellingscommissie, Tineke Netelenbos, Cok de Ruijter en Mohamad Saad. Een campagne kernteam bestaande uit de campagne coördinatoren Remco Bruijnes en Bert den Elzen, onze lijsttrekker Fouad Sidali en Rashana Hussain, Roelof van Laar en Kim Denie. En natuurlijk niet op de laatste plaats de overige kandidaten en alle leden die campagne hebben gevoerd, op straat, op de sociale media of in de eigen omgeving. Heel veel dank daarvoor!!

Hoe nu verder?

De VVD heeft als grootste partij het voortouw genomen om gesprekken te voeren over de coalitievorming. Op dit moment is een formateur, Pieter Litjens, aangesteld om te onderzoeken welke coalitie de meest logische is.