vervolg vragen mbt verzorgingsproducten voor gezinnen die behoren tot de minima

30 september 2021

In deze schriftelijke vragen is eveneens benoemd, dat de gemeenten Rotterdam en Gouda recent een pilot zijn gestart. Door middel van deze pilot kan de boven benoemde doelgroep verzorgingsmiddelen aanschaffen, waaronder maandverband en tampons. Deze middelen zijn beschikbaar gesteld via een ‘jeugdtegoed’.  Overigens is de pilot een kleinschalig en tijdelijk onderzoek, waarbij de haalbaarheid, duur, kosten etc. worden geëvalueerd voordat een volledig onderzoeksproject wordt uitgevoerd.

De Partij van de Arbeid heeft de ernst van de situatie in de vorige schriftelijke vragen reeds geschetst en heeft opgemerkt, dat dit ook lokaal in Haarlemmermeer speelt. Het gestelde in de beantwoording, dat het aanbod van de producten beperkt is in voedselpakketten bij de Voedselbank geeft des te meer aanleiding om dit probleem aan te pakken. Om deze reden stelt de Partij van de Arbeid de volgende schriftelijke vervolgvraag aan het college.

• Bent u bereid om de pilot uit te voeren zoals bovenstaand beschreven? Zo nee, waarom niet?

we wachten nadere beantwoording van het college af